Tuesday, January 30

sumtimes i feel like it

today i feel like writing in malay and so i will.

arini merupakan ari yg sgt malang....atau boleh dikatakan malang bagi aku. tatau apsal, mgkin kerna aku baru sedar aku telah ditipu oleh sindiket penipuan yg disetupkan oleh rakan2 sekelasku pagi tadi, atau kerna aku tak dpt jawab soklan kuiz bio pagi tadi leklok. tapi walo camne pun, ari ni gak aku rase suma mende yg diajar oleh lecturer2 aku paling lembap masuk kepala aku. mgkn sbb pagi tadi aku bgn awal sgt, kul 4.30 pastu tak tido sampai gi klas, maka kat klas aku ngantuk gila tahap dewa. tym bio, puan aziani ajarla pasal organel2 sel iaitu psl mitochodria n jugak vacuol. pastu, kesedaran aku da mencapai thp batasan dan mula la kepala aku terhangguk-hangguk kat depan klas tu. nasib dia tak prasan... tapi aku rase klu dia prasan pun dia tak wat pape gak. aih....apsal la sikap ku begini. kendian, pd seblah petang pula... waktu esls ngan tiba2 nye klas aku mendapat brita bahawa kami akan ke library induk. da la brita tergempar.... kna rush2 lg. bas ada dua je.... terpaksa la aku merempat dalam bas tu. na duduk kusi da penuh... maka aku pun memuatkan diri aku duduk di antara dua kerusi... walopun sempit. nasib aku ni kurus.... rasenye. pastu bila da sampai library tu.... opac plak wat hal.... lbh kurang cam kat intec gak opac nye.... hampeh tul. mmg nyakitkan ati tahap dewa. oleh kerana permintaan opac yg tinggi, maka aku pun ngan sikap malas na beratur blah la dari situ n pegi wat keje mmbazirkan mase. lbh kurang dlm kul 3.30 or 4 br aku dpt peluang na guna opac tu. kate na cari bhn.... mslhnye bahan pun tatau katne. ble da search ngan opac, aku tgk ade byk gak bhn.... tp suma bhn yg berguna ntuk aku tu takleh pinjam plak.... adoi. mmg seksa. last2 aku pun ngan semangat rajin aku na buka la buku tu baca.... tapi tiba2 dtg plak dua ekor manusia ni dtg kaco. isk.....da la sorang tu mitochondria... last2 tak jadi la aku membaca...tima kasih kat makhluk dua ekor tu. maka ptg aku tu diabiskan ngan membazir mase wat keje2 yg takde pekdahnye ntuk aku. aih..... sabo jela..

n finally, the day ends with im doing nothing useful at all.... what a me.

2 comments:

Anonymous said...

hey,
ur blog will be more interesting if wrote in english..
ur bm klakar lar..
=p

Unknown said...

well, dats y the title is sumtiems i feel like it... cause its an occasional post... where i wrote it in malay.. plus im a malay n kadang2 kna la gak guna bahasa melayu....